Türkiye'nin 2000'lerin başında kurulan ilk ve en güçlü ulusal kadın portalı Mahmure.com'un verilerine göre, kadınlar internet ortamında isimlerini gizlemeyi tercih ediyor. Öte yandan oldukça rahat ve samimi davranıyor ve içlerini rahatça dökmeyi diliyorlar. Türkiye'nin her yanından kadın üyesi olan Mahmure.com'u ziyaret eden kadınların yüzde 70'i yüksek öğrenimli. Yüzde 17'si 16-20, yüzde 53'ü 21-30, yüzde 22'si 31-40 yaşları arasında, yüzde 8'i 40 yaş üstü. Mahmure.com'un yüzde 30 oranında da erkek ziyaretçisi var. Mahmure.com'un hazırladığı rapora göre, kadınlar internette yaşlarını gizlemiyor, yaşam şekillerini rahatlıkla deşifre ediyor. En çok evlilik, cinsellik, jinekoloji, aşk, flört gibi konuların ele alındığı 'İkili Hayat' bölümünü tıklıyorlar. Ziyaretçilerin yüzde 45'i için ilk giriş kapısı olan bu bölümde, karşı cinse yönelik ipuçları, benzer şikâyetlerin anlatıldığı içerikler, 'aldatılma karşısında nasıl ayakta kalınacağı', 'bir erkek karşısında nasıl çekici olunacağı' türü konular bir numara. İkinci popüler alan yaşlılıktan korunma yöntemleri. Mahmure.com ziyaretçilerinin yüzde 25'i '30 yaşındayken de 18 yaşında gibi görünmenin 10 altın kuralı' tarzı içeriklere bayılıyor. Üçüncü popüler alan ise kilo verme sorunu. Gelen soru ve şikâyetlere bakıldığında kadınlar yanlarında daha ince yapılı bir kadın olduğunda kendi kilolarından rahatsız oluyor. Doğru beslenme yöntemleriyle pek ilgilenmiyorlar; yüzde 23'ü kendi başlarına uygulayabilecekleri, altında bir hekimin imzası olan öneri diyet paketlerini çok seviyor; ancak henüz tıbbi müdahaleyle olan zayıflama yöntemleriyle o kadar yakınlaşmış değiller. İNTERNETTE YARATICI UYGULAMALAR İÇİN ELEMAN ARAYANLARA ÇÖZÜM Online reklam yatırımları büyüyor. İnternete inanç tam, tüm sektörlerde sanal dünyada etkinlik yapma arzusu mevcut, ancak yaratıcı işleri yapacak yeterli kadro yok. Mevcut reklam ajansları ya içlerinde bir bölüm açarak ya da ayrı bir yapı kurarak müşterilerine verdikleri online hizmetin kalitesini yükseltmeye çalışıyor. Şirketler yetişmiş eleman aradıkça, deneyimli elemanların değeri artıyor. Tanınmış olanlar iyi tekliflerle transfer oluyor. Kadrosunu yetenekli ve çalışkan gençlerle oluşturmayı dileyenlere acilen Bilgi Üniversitesi'nin Görsel İletişim Tasarımı ile Fotoğraf ve Video bölümlerini ziyaret etmelerini öneririm. 1995'te kurulan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, grafik tasarım, fotoğraf animasyon, çoklu ortam tasarımı, web tasarımı, etkileşimli video, masaüstü yayıncılık gibi alanları, görsel kültür ve sayısal ortam tasarımı formasyonu içinde birleştirmeyi amaçlıyor. 2003'te kurulan Fotoğraf ve Video Bölümü, fotoğraf ve bilgisayar laboratuvarları, video yapım ve kurgu ekipmanları, makineleri ve akademik kadrosuyla uluslararası düzeyde bir eğitim veriyor. TRACK 07 Geçen hafta santralistanbul'da, bölüm öğrencilerinin çalışmalarının sunulduğu 'Track 07' sergisine gittim. Bu yılki ana tema 'temas' olarak belirlenmişti. Ülkemizde ilk kez dokunmatik çokyüzlü arayüz tasarımını kullanarak hazırlanan sergi gerçek anlamda bir gövde gösterisiydi. Yeni medya teknolojilerini korkmadan kullanan, Bölüm Başkanı Prof. Dr. İhsan Derman'ın ifadesiyle interneti 'bir araç değil, bir çalışma, yaşama ve iş yapma biçimi olarak gören' gençlerin ne kadar yaratıcı olabildiklerine tanık olmak gerçekten gurur vericiydi. Reklam ajanslarımıza ve reklamverenlere, Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nün sergisine en kısa zamanda gitmelerini öneririm. santralistanbul'da Otto'da bir kahve eşliğinde, İhsan Hoca ve öğrencileriyle tanışmak, Track 07'de gençlerin yaptıklarını görmek herkese çok iyi gelecek, eminim. Milliyet İK |
--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder