13 Ağustos 2008 Çarşamba

aykırı değişik farklı saç modelleri


Hazır saç modellerinden bahsediyorken biraz da aykırı, sıradışı örneklere yer vermek istedim. Çoğusu Japon menşeili bu saç modelleri gerçekten çok değişik…


Eğer 100 metre öteden fark edilmek istiyorsanız bunları denemelisiniz…


farklı saç modelleri


değişik saç modelleri


yeni saç modelleri


ilginç saç modelleri


japon saç modelleri


punk saç modelleri


emo saç modelleri


gelin saç modelleri


abartı saç modelleri



Tags: , , , , , , , , , , ,


--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Perakende devi, çevre dostu olmaya zorluyor






Dünyanın en büyük perakende kuruluşlarından Wal-Mart, 2007’nin Eylül ayında ABD’nin her eyaletine yayılan Wal-Mart ve Sam’s Club mağazalarında sadece konsantre sıvı deterjan satacağını açıklamıştı. Yıllık deterjan satışı 800 milyon ürünü bulan Wal-Mart’ın bu kararıyla, deterjan üretiminde 1.572 milyon ton su, 43 bin tondan fazla plastik reçine ve 64 bin tondan fazla karton tasarruf edildi. Sadece su bazında bu rakam 100 milyon kişinin duş alırken harcadığı suya eşit.

Kuruluş, şimdi de tüm deterjan üreticilerinden, 2013’e kadar, 3 kiloluk konsantre sıvı deterjan ambalajlarını yüzde 5 küçültmelerini talep ediyor. Wal-Mart CEO’su Lee Scott’a göre, deterjanların 3 kat konsantre olmasıyla en kıymetli doğal kaynak olan sudan ve ambalaj malzemesinden tasarruf sağlandığı gibi, insanlar çevre dostu ürünlerle ucuz olanlar arasında bir tercih yapmak zorunda kalmıyor. Wal-Mart, mağazalarda tüketicileri ve diğer perakendecileri konsantre deterjan kullanımının çevreye yararı konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapıyor. Ayrıca, reklam ve promosyon kampanyalarında da bu bilgileri kullanıyor.

Proje keşke bizde de yankı bulsa. Deterjanların miktarının azalması ve konsantre olması etkisini artırıyor. Satın alırken daha pahalı görünseler de, ön yıkama gerektirmediği ve daha az su kullandıkları için, uzun vadede daha hesaplı olabiliyorlar. Türk perakende sektörü çevre dostu olma konusunu ne yazık ki henüz gündemine almadı. Plastik poşet kullanımı konusunda bile yapılan anlamlı bir çalışma yok. Oysa suyumuz az, nüfusumuz hızla artıyor, kışları kömür yakarak ısınıyoruz, havayı ve suyu hızla kirletiyoruz. Wal-Mart örneğinden ilham alacak perakendecilere acil ihtiyacımız var.

Her atılacak adım önemli bir katkı sağlayacak dev bir projeye dönüşebilir. Öncelikle ambalaj kullanımıyla işe başlanabilir örneğin. Avrupa’da pek çok ülkede olduğu gibi, tüketicilerin kullandıkları plastik poşetler ücretlendirilebilir.

Fatoş Karahasan




--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Hiç yorum yok: