20 Mayıs 2008 Salı

Angelina Jolie @ 61. Cannes Film Festivali



DreamWorks’ün son harikası ‘Kung Fu Panda’ Cannes’da tanıtıldı. Angelina Jolie, Master Tigress’e sesiyle hayat verdi. Panda Po’yu Jack Black, Shifu’yu ise Dustin Hoffman seslendirdi. Ve bu üçlü fotoğraf çekiminde çok komiktiler!



































EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Shell dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri oluyor





İstanbul Park’taki Formula One yarışını Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı. Massa’nın zaferiyle, Ferrari ekibine destek veren tüm markalar da gövde gösterisi yapma fırsatı buldu. Ferrari’nin teknik ortağı Shell bu markalardan biriydi.

 İstanbulPark’taki şampiyonayı izlemek için Türkiye’ye gelen Shell Brands Inc.’in Başkanı Brezilyalı Bruno Motta’yla yarış sonrası bir söyleşi yaptık. Enzo Ferrari’ye daha ilk günden beri destek olan Shell, 60 yılı aşkın süredir Ferrari’yle birlikte 12 kez şampiyonluk yaşamış.

Shell’in teknik ortaklığının amacı, yarışlar için geliştirilen yağların seri imalatına geçebilmek ve Shell istasyonlarında tüketicilere üstün performanslı ürünler sunmak. Shell Brands Inc. Başkanı Bruno Motta’nın verdiği bilgilere göre, yarıştaki zorlama, ısınma ve hızla başa çıkacak formüller gerekiyor.

Formula, mükemmel bir test ortamı sunuyor. Ferrari için üretilen V-Power ve Helix gibi farklılaştırılmış yakıtlar daha sonra içeriğinde neredeyse hiç değişiklik yapılmadan istasyonlarda tüketicilere taşınıyor.
Motta’ya göre Ferrari ve Shell işbirliğinin en önemli yanı, markaların karakterlerinin birbirini tamamlar nitelikte olması.

Motta, teknik ortak konumundaki Shell’in küresel yapısı, teknolojiye yaptığı yatırımları ile Ferrari’nin duygu, tutku ve estetik yüklü çağrışımlarının birleşmesinden ortaya mükemmel bir bileşim çıktığına dikkat çekiyor.

37 MİLYON MAKET OYUNCAK

İstasyonlarda dağıtılmak üzere yaratılan, Ferrari maket oyuncaklardan, üç yıl içerisinde 37 milyon adet üretilmiş. Motta, “Dünyanın en büyük otomobil üreticisi haline geldik” diyerek, durumu esprili bir şekilde özetliyor. Düşük maliyetli, kaliteli oyuncakların markaya canlılık kattığını düşünüyor. Maket Ferrari’leri 7’den 70’e tüm çocukların severek almasından çok memnun.

Shell, gerçek bir küresel oyuncu. Pazarlama stratejileri merkezce belirleniyor. Merkezin hazırladığı kampanyalar kadar, ülkelerin kendi çalışmalarını yapmasına dikkat ediyor. İş yaptığı her ülkede, yerel bir firma olarak algılanmayı dileyerek, tüm teşkilatı bu doğrultuda eğitmeye önem veriyor.

Dünya çapında J.W. Thompson reklam ajansıyla çalışan Shell’in, yıllık iletişim yatırımı 700 milyon dolar. Medya planlama ve satın almasını MediaCom gerçekleştiriyor.
Televizyon ve gazete reklamlarının yanı sıra, Ferrari ve Ducati markalarıyla sürdürdüğü sponsorluklara yatırım yapıyor.

Shell’in tüm markalarının başında olan Bruno Motta, işini “Benim görevim benzerliklerden söz etmek; yaş, din, dili ırk ayrımı olmadan, insanların evrensel değerlerine seslenmek” sözleriyle özetliyor. Farklı ülkelerde de olsa, Shell iletişiminin kalbinin hep aynı olmasına özen gösterdiklerini vurguluyor.


En başarılı perakendeciler İstanbul’a geliyor

Dünyada 130 bin, Türkiye’de toplam 10 bin kişinin çalıştığı Shell’in insan kaynakları yönetiminin temelinde ‘PMIDR’ var. ‘Değişimi insanlar gerçekleştirir’ olarak çevirebileceğimiz ‘people make the difference real’ cümlesinin baş harflerinden oluşuyor. Türkiye’deki ekip bu kavramı ‘farkı yaratan insandır’ sloganıyla ifade ediyor. Shell, benzin istasyonlarıyla perakendecilik yaptığı için, hizmet kalitesinin üstün olmasına çok özen gösteriyor. Yönetim, tüm çalışanlara ortak hedef gösteriyor; “Her gün, her istasyondan güler yüzle çıkan müşteriler.”

Shell, uzun dönemli planlar yapmanın önemine inanıyor. 10 adım sonrasını görmeden hareket etmiyor.
Senaryo 2050 kod isimli, üst düzey yöneticilerden oluşan bir ekip, gelecek senaryoları üzerinde çalışıyor, trendleri saptamaya çalışıyor. Bruno Motta’ya göre,  kolay petrol dönemi sona erdi. Dünyada Çin ve diğer ülkelerin enerji talebi artıyor. Yeni tüketiciler geliyor.

Öte yandan küresel ısınma herkesi güvenilir, çevreye zarar vermeyen enerji arayışına yönlendiriyor. Bu yüzden Shell, yeni teknolojilere büyük yatırım yaparak, öncü konumda olmaya çalışıyor.


6 KRİTER

Shell markası 6 temel kriter çerçevesinde ölçümleniyor.
1. Marka tercihi
2. Müşteri memnuniyeti
3. Kalite
4. Sadakat
5. Deneme
6. Rekabetçi fiyatlar

Tüm bu kriterlerde en üst skorların elde edilmesi için çalışılıyor. Bruno Motta, İK bölümlerinin sürekli olarak çalışanların moralini yükseltmeye yönelik projeler geliştirdiğini anlatıyor ve memnun çalışanlar olmadan başarılı olunmayacağının altını çiziyor.
Shell üst yönetimi, her yıl en başarılı perakendecilerin tepedeki yüzde 5’lik bölümünü dünyanın bir ülkesinde ağırlamayı gelenek haline getirmiş. Bu yıl ödül Toronto gezisiymiş. Önümüzdeki yıl toplantıya İstanbul evsahipliği yapacak. Motta, 1200 Shell’liyi İstanbul’a getireceği için çok heyecanlı olduğunu belirtiyor.





--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Hiç yorum yok: