Amerika’daki ekonomik duraksamanın kapıda olmasıyla, uzmanlar tüketicilerin dikkat çekici harcamalardan kaçınacağını ve belirgin çantaları kullanmayı artık istemeyeceklerini belirtiyorlar. Tüketiciler artık özel, eşsiz ve seçkin olanı arıyorlar. Komşularıyla aynı çantayı taşıyor olmak istemiyorlar Wall Street Journal’ın haberine göre, “sezonun en arzu edilen çantası” eskisi kadar rağbet görmeyecek. Amerika’nın en önemli katlı mağazalarından Bloomingdales’ın moda direktörü, yaklaşan ekonomik duraksamanın ve tüketicilerin daha özel ürün arayışının bu durumu getirdiğini ifade ediyor. Bu minik statü ve lüks sembolleri, bir aylık kira ile eş değer. Kalıcılığı ise borsa gibi belirsiz. Üstelik “sezonun en arzu edilen çantası” bu ünvanı taşıyacak kadar az ömürlü. Diğer sezon, dergiler, celebrityler ve bloglar yardımıyla başka “önemliler” çıkacak. 
Bir sezonluk çantalar, heves kurbanı oluyorlar ve aynı hızda gözdeliklerini yitiriyorlar. Üstelik herkeste gerçeğinden ya da kopyasından olması bu çantalardan uzaklaşmak için nedenler arasında. O yüzden daha az bilinen tasarımcıların etrafta görülmemiş modelleri rağbet görmeye başlayacak. Aslında az bilinen tasarımcıların modellerine yönelmek de başlı başına yeni bir çanta trendi sayılabilir. Öne çıkan isimler yayıldıkça, onların da niş bir tarafı kalmayacak. Öyleyse belli bir süre, bu verilen marka isimlerine hücum edip onları da “bilinen” yaptıktan sonra yeni trendlere yelken açabiliriz. İşte yenilerden bazıları: Lanvin, Marni, Loeve, Zagliani, Jamin Puech, Whiting & Davis.  Marni Sculpture($1,347), Loewe Geranium($3,025), Phillip Lim Omai($625), Zagliani Star($1,650), Jamin Puech Sami($1,105) |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder