22 Nisan 2008 Salı

Disney'den çocuklara özel cep telefonu







Dünyada cep telefonu kullanımı hızla artarken telefon sahiplik yaşı da düşüyor. Wireless Intelligence isimli kuruluşun yaptırmış olduğu bir araştırmaya göre 8-15 yaş grubunda cep telefonu sahipliği bazı ülkelerde yüzde 80’ler civarına erişmiş durumda. Pazardaki büyüme doğal olarak cep telefonu üreticilerini, çocuklar ve gençlere yönelik ürün geliştirmeye yönlendiriyor.

Çocuk dünyasının en önemli markalarından Disney bu fırsatı önceden gözlemleyerek Vodafone’la başlattığı çalışmanın meyvelerini toplamaya başladı bile. 'İlk telefon' olarak konumlandırdığı çocuk cep telefonunu basit, kolay kullanımlı bir yazılımla destekleyen Disney, bu modelin başarılı olması sonucunda, yeni projeler geliştirmeye karar verdi.

Disney 'İlk telefon'u, Disney karakterlerini çocukların yaşamına daha da yakınlaştırmak için bir araç olarak görüyor. Telefonlara yüklediği içerikle, kullanıcıların Disney filmlerinin müziklerini, görüntülerini kullanmalarına izin verirken sadık müşteri tabanını korumak ve geliştirmek için de çalışıyor.

BEATLES ŞARKILARI REKLAM MÜZİĞİ OLUYOR
 
60’lı-70’li yıllara damgasını vuran unutulmaz müzik grubu Beatles, reklam dünyasının hizmetinde. Grubun yayın haklarını elinde bulunduran Sony/Atv Music, 259 şarkıdan oluşan katalogunu geçtiğimiz günlerde satışa sundu. 20 yıl önce, Nike firmasına 'Revolution' isimli bir şarkılarını kullandığı için, 15 milyon dolarlık bir dava açan grubun tüm eserleri, bugün reklam dünyasının hizmetine sunulmuş durumda. John Lennon’un asi eşi Yoko Ono da dahil olmak üzere tüm hak sahipleri bu gelişime onay verdi. Ancak Beatles’ın hayranları blog'lar ve sosyal platformlar aracılığıyla bu girişimi eleştiriyor. Grubun anısına saygısızlık edildiğini savunuyorlar.

Procter&Gamble, 'Luvs' markası için Beatles’ın 'All You Need is Love' şarkısını kullanarak bir reklam yarattı bile. Parçanın sözleri 'All you Need is Luvs' olarak değişmiş. Bakalım onu kimler izleyecek?

UYDUYLA 50 YEREL KANALDA EŞZAMANLI REKLAM YAYINI
 
Geçtiğimiz günlerde Local Time Genel Müdürü Arzu Püfündür’le bir görüşme yaptım. 2002’de kurulan Local Time, tüm Türkiye’de ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yerel medya planlama ve satın alma hizmeti veriyor. 2005-2006’da yerel medya sektörünün ciro bazında lider firması olmuş. Özel bir takip ve raporlama sistemini kullanarak 'spot by spot' raporlama yapabiliyorlar. Lokal radyo, gazete ve TV’ler için projeler geliştirebiliyorlar. D Production tarafından yörelere özgü olarak üretilen programlar, uydu üzerinden aynı anda 50 lokal kanalda eş zamanlı olarak yayınlanıyor. Böylece bölgesel mecralarda reklam vermek isteyenlerin sistemdeki 50 kanalla tek tek uğraşmasına gerek kalmıyor. Bu da yerel pazarlarda çalışma yapmayı kolay ve verimli bir hale getiriyor.

Kaynak: Milliyet İK



--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Hiç yorum yok: