2 Temmuz 2008 Çarşamba

Sizi işe alırdım, eğer...







Saatchi&Saatchi’nin dünyadaki tüm ajanslarının Yaratıcı Yönetmeni Bob Isherwood, her yıl Cannes Lions’da ‘Yeni Yönetmenler’ başlıklı bir sunum yapar. Salonun önünde, saatler öncesinden uzun kuyruklar oluşur, izlemek isteyenlerin çoğu dışarıda kalır. Bunun nedeni, Isherwood’un çok önemli işler çıkarmış bir yaratıcı olmasının yanı sıra hazırladığı malzemenin tazeliği ve çarpıcılığıdır. Cannes’da bu yıl da kural bozulmadı, yine metreler uzunluğunda kuyruklar oluştu.

Isherwood’un genç reklamcılara ayrılan Young Lions Zone’da verdiği seminer de aynı şekilde, tıka basa doluydu. Gençlere “Sizi şu koşullarda işe alırdım...” diye başlayan konuşması sıcak, ilham verici ve renkliydi. Isherwood, gençleri işe almak için onlara şu koşulları şart koştu:

1. Eğer reklamlardan büyük fikirleriniz varsa, ödülleri değil, pazarı kazanmayı planlıyorsanız...

2. Dürüst ve samimi bir dille yazmayı biliyorsanız... (Çünkü klişeler sizi özünüzden uzaklaştırır)

3. Reklama yazacağınız başlığı değil, fikirlerinizi önemsiyorsanız...

4. Yaratıcı ortama katkıda bulunuyorsanız...

5. Bir ofiste çalışmak yerine, sokaklarda oynamayı seçiyor, insanlarla konuşup onlardan bilgi alıyorsanız...

6. Dijital olarak düşünmeyi biliyorsanız...

7. Reklamın ötesinde bir dünya olduğunun farkındaysanız, kendinizi yeniliyor, öğreniyor ve geliştiriyorsanız. Sadece reklama odaklanmanın sizleri daha az yaratıcı yapacağını anlıyorsanız. İşler iyi gitmediğinde başka uğraşlar buluyorsanız...

8. Duygusal bağlar kurmayı başarıyorsanız... Duyguların iletişimi hızlandırdığını biliyorsanız...

9. Hayal gücünüz size verilen brief’ten öteye gidecek kadar büyükse...

10. Ustalığı önemsiyor, işinize titizce özen gösteriyorsanız...

11. Asla yılmıyorsanız...

12. Yaratıcılığın, yaratıcı bölümün işi olduğunu düşünmüyorsanız...

13. Müşterinizin işine büyük bir ilgiyle yaklaşıyorsanız...

14. Sosyal sorumluluk anlayışınız, vicdanınız varsa...

15. Ve eğer dünyayı değiştirmeyi diliyorsanız...

Isherwood’un sunumu gerçekten harikaydı. İlham ve umut verici, öğreticiydi. Çalışmadan ve ter dökmeden başarılı olunamayacağını net olarak ortaya koydu. Genç aslanlar, kendisini hayranlık, saygı ve bol alkışla izledi.



--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

JC Report Kapağında Türklerin İşi
JC Report, bloglar yokken dünyadaki moda haberlerini almamıza yardımcı olan güzide bir süreli yayındı. 15 günde bir posta kutusuna düşen haberlerle şenlenirdik. Bloglar çıkınca ve bu kadar dominant olunca JC Report da tarz değiştirdi. Mini haberlerin artık blog şeklinde okunmasına yer verir oldu. Ancak hala saygınlığını yitirmiş değil. Arkasında sıkı bir ekip olduğu belli.

Bu uzun girizgahın sebebi, geçen haftadan başlayarak 4 hafta sürecek olan kapak çalışmalarında Z.Berhan Yılmaz'ın stilistliğinde Mehmet Erzincan'ın fotoğraflarına yer vereceklerini açıklamaları. Bu ikili hakkında daha önce sizleri bilgilendirmiştim. Şimdi olay katmerlendi. Türk bir stilistin ve fotoğrafçının işlerinin yabancı ve bilinir bir e-moda dergisinin kapağını süslemesi, bence çok güzel bir haber.



Cover Curation: A Turkish View on Fashion

For this next four weeks of cover photography on JCR, we're splashing the site with works by concept designer and fashion editor Z.Berhan Yilmaz and photographer Mehmet Erzincan, two fashion talents from Turkey. Currently, it's the summery Stars series, which was recently published in Hulya magazine. In the coming weeks, look out for the "Je t'aime," "Butterflies" and "Geometric" series. From the looks of these fierce images, Turkey's fashion scene is a promising one.


--> Haberin devamını okumak için tıklayın(Click to Read Source)...

Hiç yorum yok: